Komunikat dot. ograniczenia funkcjonowania Urzędu Gminy i Miasta Sianów
Od dnia 17 grudnia 2020 r. bezpośrednia obsługa interesantów ponownie zostaje rozszerzona na wszystkie sprawy realizowane przez Urząd. Obsługa interesantów będzie odbywała się w holu budynku głównego Urzędu (wejście od ul. Armii Polskiej) przy zamontowanej przesłonie. Prosimy aby w holu przebywały maksymalnie dwie osoby (po jednej na stanowisko obsługi), a pozostałe osoby prosimy o oczekiwanie na swoją kolej na zewnątrz budynku.
Zdajemy sobie sprawę z warunków pogodowych panujących na zewnątrz lecz przy każdym stanowisku obsługi może przebywać tylko jedna osoba. Ma to na celu zapewnienie możliwie najwyższego bezpieczeństwa interesantów oraz pracowników Urzędu. Przypominamy o obowiązku zakrywania ust i nosa podczas przebywania w budynku Urzędu oraz o dezynfekcję dłoni po wejściu do środka
ZASADY OBSŁUGI INTERESANTÓW W URZĘDZIE GMINY I MIASTA W SIANOWIE
1) przyjmowanie interesantów przez pracowników Urzędu Gminy i Miasta w Sianowie odbywa się na bieżąco na parterze (w holu) budynku przy ul. Armii Polskiej 30, na dwóch stanowiskach obsługi,
2) w holu Urzędu Gminy i Miasta w Sianowie mogą znajdować się wyłącznie dwie osoby, do których nie wlicza się pracowników Urzędu Gminy i Miasta w Sianowie, po jednej na stanowisko obsługi, za wyjątkiem:
a) dziecka do ukończenia 13. roku życia,
b) osoby z orzeczeniem o niepełnosprawności, osoby z orzeczeniem o stopniu niepełnosprawności, osoby z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego lub osoby, która ze względu na stan zdrowia nie może poruszać się samodzielnie,
c) osoby o ograniczonej możliwości prowadzenia własnych spraw w Urzędzie,
d) osoby wymagającej pomocy tłumacza,
e) innej osoby, w przypadkach wynikających z odrębnych przepisów,
3) pracownika Urzędu Gminy i Miasta w Sianowie należy przywołać dzwonkiem znajdującym się w holu,
4) w celu składania pism bez konieczności osobistego kontaktu z pracownikami Urzędu Gminy i Miasta w Sianowie umieszcza się skrzynkę oddawczą na dokumenty na parterze w holu budynku głównego A Urzędu Gminy i Miasta w Sianowie,
5) do skrzynki oddawczej proszę nie wrzucać wniosków CEIDG-1 dot. ewidencji działalności gospodarczej bez wcześniejszej konsultacji telefonicznej,
6) złożone dokumenty podlegają 24-godzinnej kwarantannie liczonej od zamknięcia Urzędu Gminy i Miasta w Sianowie, zanim zostaną zarejestrowane i przekazane do realizacji,
7) można dokonywać osobistych bezgotówkowych płatności kartą płatniczą poprzez terminal płatniczy zlokalizowany na parterze Urzędu Gminy i Miasta w Sianowie w wejściu bocznym do budynku B (referat podatków),
8) podczas składania oświadczenia o wstąpieniu w związek małżeński w Urzędzie Stanu Cywilnego mogą być obecni jedynie nupturienci oraz świadkowie, a w przypadku jubileuszy jedynie jubilaci,
9) zaleca się kontakt telefoniczny i za pośrednictwem poczty elektronicznej z merytorycznym pracownikiem Urzędu Gminy i Miasta w Sianowie celem uzyskania informacji na temat realizowanych spraw,
10) zaleca się składanie wniosków za pośrednictwem środków komunikacji na odległość poprzez korzystanie z elektronicznej skrzynki podawczej Urzędu Gminy i Miasta
w Sianowie pod adresem www.bip.sianow.pl w zakładce „Urząd Gminy i Miasta – Jak załatwić sprawę w Urzędzie – katalog usług, formularze wniosków”, a także korzystając
z platform rządowych: www.gov.pl, e-puap, emp@tia oraz CEIDG,
11) wszyscy interesanci Urzędu Gminy i Miasta w Sianowie oraz pracownicy bezpośrednio ich obsługujący zobowiązani są do zakrywania ust i nosa,
12) odkrycie ust i nosa jest możliwe w przypadku konieczności identyfikacji lub weryfikacji tożsamości danej osoby.
Źródło.: Gmina Sianów