Uwaga! Okradli seniorów na pracowników wodociągów
Niestety po raz kolejny policjanci otrzymali zgłoszenie, że starsze małżeństwo z Koszalina zostało okradzione przez kobietę i mężczyznę, którzy podawali się za pracowników wodociągów. Seniorzy stracili ponad 11 tysięcy złotych.
Wczoraj okradzione zostało starsze małżeństwo z Koszalina, tym razem metodą „na pracownika wodociągów”. Z relacji pokrzywdzonych wynika, że około południa do ich mieszkania zapukała kobieta, która była w towarzystwie mężczyzny. Oboje podali się za pracowników wodociągów. Pod legendą sprawdzenia wodomierzy i zwrotu nadpłaty za zużycie wody, zostali wpuszczeni przez seniorów do środka.
Oszuści w trakcie pobytu w mieszkaniu oznajmili, że chcą zwrócić seniorom nadpłatę za wodę, ale mają tylko stuzłotowy banknot. Rzekomy zwrot miał być w kwocie 65 złotych. Seniorka podeszła do szafki, gdzie trzymała gotówkę, aby wydać resztę. Następnie oszuści poprosili, aby seniorzy weszli do łazienki oraz kuchni i przez kilka minut odkręcali kurki z wodą.
Wykorzystując sytuację i nieobecność seniorów w pokoju przeszukali pomieszczenie i ukradli z szafki wszystkie oszczędności małżeństwa.
Po raz kolejny koszalińscy policjanci apelują o ostrożność. Najlepiej nie wpuszczać obcych do mieszkania szczególnie w sytuacji, gdy inni domownicy są nieobecni. Pamiętajmy również, by otwierając drzwi poprosić o okazanie identyfikatora czy legitymacji z imieniem, nazwiskiem, zdjęciem, pieczątką i logiem firmy.
Pamiętajmy, że oszuści pojawiają się najczęściej u osób starszych. Opowiadają i uprawdopodabniają rożne wymyślone historie. Potrafią tak prowadzić rozmowę z seniorami, aby ci wskazali miejsce przechowywania gotówki czy innych wartościowych przedmiotów. Dlatego zwracajmy uwagę na naszych członków rodziny, rozmawiajmy z nimi uświadamiając im zagrożenia, z którymi mogą się zetknąć.
W przypadku, kiedy podejrzewamy, że ktoś próbuje nas oszukać zaleca się kontakt z Policją pod nr telefonu 112.
Oto oświadczenie MWiK w Koszalinie w tej sprawie:
Miejskie Wodociągi i Kanalizacja Sp. z o.o. uprzejmie informuje Klientów, że pracownicy Spółki:
- posiadają legitymacje służbowe ze zdjęciem, stanowiskiem służbowym i danymi przedsiębiorstwa, a także upoważnienie do wstępu na teren nieruchomości Klientów korzystających z usług MWiK,
- dokonują odczytów wodomierzy lub ich wymiany wyłącznie w od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:00 do 18:00,
- nie mają uprawnień do prezentowania ofert sprzedaży produktów ani usług, ani również zawierania umów do w domu Klienta (chyba że Klient złożył uprzednio w Spółce stosowny wniosek),
- nie pobierają należności za wodę i ścieki, ani inne usługi wykonywane na zlecenie Klienta, oraz nie wypłacają w formie gotówkowej nadpłat za świadczone usługi.
Wszelkie uwagi i spostrzeżenia w tym zakresie można kierować do biura MWiK pod nr tel. 94 342 62 68 lub 94 342 62 69 (centrala) od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:00 do 15:00.
Informacje związane z zakresem świadczonych usług oraz wskazówki dotyczące obsługi Klienta dostępne są także na stronie www.mwik.koszalin.pl