Droga ekspresowa S11 gwarancją rozwoju

W poniedziałek (19 marca) w Koszalinie została podpisana umowa na wykonanie za 6 mln zł dokumentacji projektowej dla drogi ekspresowej S11 na odcinku z Bobolic do Szczecinka o długości 24,5 km. W naszym regionie będą zrealizowane inne fragmenty S11.

Wojewoda Tomasz Hinc widzi przyszłość regionu w zrównoważonym rozwoju Zachodniopomorskiego. Podjęcie prac przez biuro projektowo-konsultingowe Transprojekt Gdański jest niezbędne, aby utrzymać ważność do 2021 roku decyzji środowiskowej dla odcinka przyszłej inwestycji drogowej. W perspektywie jest też najszybsze połączenie komunikacyjne z autostradą A2.

– Rząd Prawa i Sprawiedliwości dołoży wszelkich starań, aby drogi ekspresowe S6 i S11 powstały, bo nie będzie rozwoju regionu bez tej infrastruktury – przekonywał Paweł Szefernaker, wiceminister spraw wewnętrznych i administracji oraz lider partii w Koszalinie.

Cała droga S11 liczy 600 km i stanowi układ komunikacyjny Północ – Południe. Ma sprzyjać ruchowi turystycznemu i poprawić bezpieczeństwo przejazdu. Łukasz Lendner, dyrektor szczecińskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Administracji, podał, że w myśl umowy podpisanej z Arturem Łojewskim, przedstawicielem Transprojektu Gdańskiego, powstanie dokumentacja typu „Projektuj i buduj”, aby w 2020 roku można było zlecić roboty. Podczas spotkania podano, że w roku przyszłym oddana zostanie 12-kilometrowa obwodnica Szczecinka. Zakończy się też budowa fragmentu drogi S11 z Kołobrzegu Zachód do Koszalina. Natomiast inwestycja z Koszalina, przez Zegrze Pomorskie i Kłanino, do Bobolic zostanie podzielona na trzy odcinki.

Nie wszystko dzieje się zgodnie z planem. Kłopoty są z realizacją obwodnicy Koszalina i Sianowa w ciągu budowanej drogi S6. Badania geologiczne wykazały, że pod warstwami nośnymi są wodonośne. To powoduje, że wykonawca musiał zlecić zamienne dokumentacje techniczne. W rezultacie zainstalowane będą specjalne kolumny dla wzmocnienia gruntu na odcinku 5 km. Wartość inwestycji na blisko 20-kilometrowej długości szacowanej wcześniej na 845 mln zł może wzrosnąć o około ćwierć miliona. Finał prac konsorcjum firm nastąpi w dwóch turach w roku przyszłym.

KLIKNIJ
Geodeta Koszalin

Komentarze: 5 na temat “Droga ekspresowa S11 gwarancją rozwoju

  • 20/03/2018 o godz. 11:39
    Permalink

    „Rząd Prawa i Sprawiedliwości dołoży wszelkich starań, aby drogi ekspresowe S6 i S11 powstały, bo nie będzie rozwoju regionu bez tej infrastruktury” – to śmieszne, biorąc po uwagę fakt, że jedną z pierwszych deyzji PiS było wstrzymanie dalszej budowy S6 z Koszalina do Gdańska. Szkoda, że nikt polityków nie pociąga do odpowiedzialności, za te wszystkie kłamstwa którymi nas codziennie karmią.

    Odpowiedz
  • 20/03/2018 o godz. 20:41
    Permalink

    A dobrze kojarzę ,że Pan Szefernaker był kiedyś w Samoobronie?

    Odpowiedz
  • 21/03/2018 o godz. 11:05
    Permalink

    S6 do Gdańska była jedynie obietnicą wyborczą. Rząd PO-PSL przez 8 lat nie zrobił nic by odcinek pomorski powstał. PS S11 do Poznania jest dużo ważniejsza dla Koszalina i regionu niż S6 do Gdańska

    Odpowiedz
    • 22/03/2018 o godz. 23:32
      Permalink

      Co by jednak nie patrzeć… to właśnie za rządów PO-PSL rozpisano przetargi na cały zachodniopomorski odcinek. Odcinek pomorski był znacznie trudniejszy w realizacji i zabrakło zwyczajnie czasu na przygotowanie pełnych dokumentacji. Oczywiście można byłej koalicji wiele zarzucać złego, ale akurat w tej sprawie zrobili dużo więcej dla naszego regionu od tego co zrobił i robi PiS, który nie dość, że wstrzymał tą największą inwestycję to jeszcze karmił nas kłamstwami o powstaniu województwa środkowopomorskiego (aby od razu po wyborach wycofać się z tych obiecanek). Co do S11 to oczywiście pełna zgoda – to inwestycja równie ważna jak S6 (choć nie nazwałbym jej ważniejszą), ale problem z S11 jest taki, że ten krótki odcinek do Bobolic nic w praktyce nie zmienia. Aby S11 miała sens niezbędna byłaby inwestycja w cały odcinek do Poznania, ale o takim podejściu do realizacji drogowych projektów przez obecne władze możemy tylko pomarzyć i będziemy musieli się cieszyć z kilkukilometrowych ochłapów.

      Odpowiedz
      • 23/03/2018 o godz. 08:46
        Permalink

        Ale jak weźmiemy pod uwagę, że w ciągu S11 powstanie odcinek : Koszalin-Szczecinek, Obwodnica Piły i Chodzieży i odcinek Obwodnica Obornik-Zachodnia obwodnica Poznania to już wiele zmienia w perspektywie podróży na południe

        Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *